Методична робота
Хто думає про науку, той любить її,
а хто ії любить, той ніколи не перестає вчитися
Г. Сковорода
У системі безперервної освіти чільне місце належить позашкільній освіті, яка відіграє значну роль у розвитку творчого потенціалу та розумових здібностей молоді, у підготовці її до суспільного життя, формуванню особистісної культури. Педагогічна місія позашкільних навчальних закладів на сьогодні є особливою – знайти способи переконати дитину, яка прийшла туди навчатися, що вона є неповторною, талановитою. Успіх на цьому шляху визначає наявність у педагогів-позашкільників певних особистісних та професійних якостей, творчого мислення, прагнення до духовного збагачення, отож, від того, якими сучасними досягненнями педагогічної науки, інноваційними технологіями володіє керівник гуртка, великою мірою залежатиме успіх і позитивні зміни в позашкільній освіті.
Методичний кабінет центру творчості узяв курс на створення інформаційних, науково-методичних, організаційно-педагогічних умов для безперервного, системного підвищення кваліфікації і професійно-особистісного росту педагогічних працівників. Враховуючи зміни у змісті освіти, практичну реалізацію особистісно орієнтованого навчання, впровадження в навчальний процес сучасних педагогічних технологій, адаптуємося до змін у системі освіти, змінюємо підходи до організації методичної роботи.
У 2019-2020 навчальному році робота методичної служби Центру творчості буде спрямовано на виконання основної проблеми навчально-виховної діяльності: «Формування творчої особистості на засадах педагогіки життєтворчості та успіху в умовах розвитку єдиного інформаційно-освітнього середовища» та вирішення таких науково-методичних завдань:
-
створення умов для підвищення кваліфікації педагогічних кадрів з метою формування педагога з високим рівнем професіоналізму, методичної і загальної культури, інноваційним творчим стилем мислення;
-
створення умов для об’єднання зусиль педагогічних працівників закладу, сім’ї, громадськості в забезпеченні особистісного зростання кожної дитини та максимальної адаптації до соціуму;
-
забезпечення використання інформаційно-комунікаційних технологій, впровадження особистісно орієнтованих, інтерактивних та проектних технологій у навчально-виховний процес, створення умов для здійснення дослідно-експериментальної роботи;
-
удосконалення системи роботи з обдарованими дітьми шляхом всебічного розвитку юної особистості з максимальним урахуванням її здібностей та обдаровань;
-
створення у закладі сприятливого для дітей мікроклімату, формування загальнолюдських моральних цінностей, впровадження в практику роботи закладу досвід з проблеми "Формування культури здоров’я педагогів".
Забезпечуючи методичний супровід творчого зростання педагогів, методична служба прагне створити атмосферу дружньої взаємодії, умови професійного взаємозбагачення, довіри між керівниками гуртків і методистами; сформувати в педагога потребу для подальшого росту, вмотивувати його творчість.
Структура діяльності методичної служби
-
методична рада;
-
методичні оперативні наради;
-
педагогічне інформування;
-
салон майстрів педагогічної справи;
-
школа молодого педагога;
-
творчі групи;
-
методичне об’єднання керівників гуртків художньо-естетичного напряму;
-
методичне об’єднання керівників гуртків науково-технічного напряму;
-
методичне об’єднання керівників гуртків туристсько-краєзнавчого напряму;
-
методичне об’єднання керівників гуртків еколого-натуралістичного напряму;
-
методичне об’єднання керівників гуртків гуманітарного напряму.
Методична рада здійснює керівництво науково-методичною, експериментальною та практичною діяльністю педагогічного колективу і реалізує поставлені завдання. Предметом засідань методичної ради є розгляд і затвердження програм, методичних рекомендацій, організація та проведення виставок, конкурсів, змагань, конкурсів професійної майстерності.
До структури методичної роботи входять методичні об’єднання керівників гуртків, які організовують взаємовідвідування занять, вивчають результативність курсової перепідготовки й самоосвіти, проводять відкриті заняття, творчі звіти, панорамний показ творчих знахідок, готують матеріали на виставки, визначають актуальні проблеми, враховуючи індивідуальні особливості вихованців.
У Центрі творчості функціонують творчі групи керівників гуртків, які працюють над питаннями: «Роль творчого педагога у вихованні дітей творчістю», «Удосконалення роботи творчих об’єднань з підготовки дітей та підлітків до свідомого вибору професії», «Використання матеріалів пошукової та краєзнавчої роботи на заняттях гуртків туристичного профілю», «Формування інтелектуальних умінь і навичок, критичного мислення в процесі набуття екологічних знань», «Гуманізація психолого-педагогічного впливу в умовах соціалізації особистості дитини». Активна робота у творчих групах не лише сприяє розвитку професійної діяльності, а й активізує особистісний потенціал кожного педагога, створює умови для пошукової, дослідницької творчості.
Керівники гуртків, які входять у групу «Салон майстрів педагогічної справи», працюють на довірі та самоконтролі. Педагоги цього рівня – головні провідники нових методик, технологій.
Особлива увагу в закладі приділяється групі молодих педагогів. Проблеми педагогічної етики, вимоги до сучасного заняття, основи психологічного навчання – це лише деякі питання, які розв’язують педагоги. Створена і працює система наставництва.
Однією з форм методичної роботи є самоосвітня робота педагога. Керівники гуртків удосконалюють свої навички роботи з методичною та педагогічною літературою.
Постійно оновлюється банк передового педагогічного досвіду – одне з найважливіших завдань методичної служби.
Формуючи новий зміст освіти, керівники гуртків розробляють навчальні програми роботи гуртків, які дають змогу застосувати методи творчої діяльності і самоосвіти.
Раціональне поєднання колективної мудрості та індивідуальної творчості дозволяє віднаходити шляхи до вершин педагогічної майстерності за умов здорового психологічного мікроклімату в колективі, що ґрунтується на повазі і взаємоповазі, умінні радіти за успіхи іншого і цінувати те, що вирізняє кожного з-поміж інших, – самобутню творчу індивідуальність.
У 2019-2020 навчальному році робота методичної служби Центру творчості буде спрямовано на виконання основної проблеми навчально-виховної діяльності:
«Формування творчої особистості на засадах педагогіки життєтворчості та успіху в умовах розвитку єдиного інформаційно-освітнього середовища»
Структура методичної роботи Сквирського районного центру дитячої та юнацької творчості
Майстер - клас "Плетіння з газетних трубочок"
Інтелектуальний марафон
Майстер - клас з валяння вовни
В методичному кабінеті
Семінар - тренінг
Презентація гуртків
Майстер-клас
Методичні посиденьки
Постійно діючий семінар